Deklaracja dostępności

Publiczna Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kędzierzynie-Koźlu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://ppppkk.bipstrona.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Wybrani pracownicy poradni posiadają pełne przeszkolenie w zakresie pracy z osobami z dysfunkcją wzroku (tyflopedagodzy) oraz dysfunkcją słuchu (surdopedagodzy). 

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Do końca 2021 roku strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Justyna Lubieniecka

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku poradni prowadzi główne wejście ze schodami. Poradnia mieści się na II piętrze. Nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Dojście do osób niepełnosprawnych zapewnione jest poprzez zamontowaną windę. Wejście do poradni jest ogólnodostępne w godzinach pracy placówki. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. W placówce znajduje się również wyjście ewakuacyjne. Przed wejściem do budynku znajduje się ogólnodostępny parking z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie korytarzy

W poradni znajduje się jeden korytarz główny, stanowiący jednocześnie poczekalnię dla klientów. Klatka schodowa umieszczona jest na początku korytarza. Budynek posiada jedną windę dostosowaną dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie schodów

W budynku nie ma innych dostosowań dla osób niepełnosprawnych

Dostosowanie wind

Winda znajdująca się w korytarzu zapewnia dostęp dla osób niepełnosprawnych z poziomu "O" bez konieczności pokonywania jakichkolwiek barier architektonicznych.

Dostępność pochylni

Pochylnie nie są zainstalowane, brak potrzeby w tym zakresie.

Dostępność platform

Brak dostępnych platform, brak potrzeby w tym zakresie.

Dostosowanie parkingów

Parking znajduje się bezpośrednio pod poradnią, posiada wyznaczone miejsca dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do poradni może wejść osoba z psem aystującym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Informacje głosowe nie są dostępne

Dostępność pętli indukcyjnych

Pętle indukcyjne nie są dostępne

Dostępność tłumacza języka migowego

Na terenie poradni nie ma obecnie możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 września 2020 10:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Warzecha
Ilość wyświetleń: 690
17 września 2020 11:02 (Robert Warzecha) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
17 września 2020 11:01 (Robert Warzecha) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
17 września 2020 10:53 (Robert Warzecha) - Aktualizacja deklaracji dostępności.